donderdag 28 februari 2019

Respect




Zoals jullie ondertussen wel weten, ligt mijn hart bij dieren en kinderen, de meeste kwetsbaren in onze maatschappij. Via mijn werk ben ik graag ook hun stem.

Momenteel ben ik bezig aan een groot werk over bedreigde en kwetsbare diersoorten, spijtig genoeg nog steeds actueel. EĆ©n van die dieren is de Amoer tijger (Siberische), een dier dat een groot jachtterrein nodig heeft maar door de mens is teruggedrongen. Ze hebben een tekort aan ruimte. Er leven nog iets over de 500 exemplaren.
Daarbij lopen er nog altijd stropers rond die deze onfortuinlijke dieren verkopen voor hun ‘onderdelen’. Op de Aziatische markt schijnt dit nog steeds in trek te zijn.

Ik vond het de moeite waard om deze grote kat apart in de aandacht te brengen, hij is echt wel indrukwekkend.

Met respect,
Monos

www.monos.be
---
As you probably know by now, my heart is with animals and children, the most vulnerable in our society. Through my work I like to be their voice.

I am currently working on a major work on endangered and vulnerable animal species, unfortunately still an issue. One of those animals is the Amur tiger (Siberian), an animal that needs a large hunting ground which is sadly decreased by mankind. Their habitat is shrinking. Only about a little more than 500 animals remain.
In addition, there are still poachers who sell these unfortunate tigers for their 'parts'. This still seems to be popular in the Asian market.

I thought it would be worth paying attention to this big cat, he is really impressive.

With respect,
Monos
----
Painting was digitaly made, but in a traditional way. This means building up layers till I get the result I want šŸ˜‰



Dit werk is digitaal gemaakt maar op een traditionele wijze, dwz dat ik net als bij een olieverfschilderij lagen op mekaar 'schilder' tot ik het gewenste resultaat bekom  šŸ˜‰





Geen opmerkingen:

Een reactie posten