vrijdag 6 oktober 2017

Ode aan onze pluizige vriendjes



Mijn lieve vriendin Marguerite Vlielander heeft een nieuw en erg leuk boekje uitgegeven:
‘Spinnende wondertjes’.



Het boek, een vervolg op ‘Spinnende bengeltjes’ en ‘Wonderen op pootjes’, is een pleidooi voor echte dierenliefde, onvoorwaardelijk en hartverwarmend. 


Marguerite vertelt op speelse wijze over de avonturen met haar huisgenootjes en haar wereld. Onder de indruk van haar positieve inzet en puurheid, maakte ik jaren geleden het schilderij  ‘De wereld van Marg’. Haar dierenvrienden, haar liefde voor muziek en haar passie voor het schrijven staan hier centraal.
 

Marguerite schrijft in haar boek ook over de pijn die je voelt wanneer je afscheid moeten nemen van je maatje. Over de leegte die je met mooie herinneringen probeert op te vullen, en het gevoel dat de poesjes ons vanop de regenboogbrug beschermen.



Toen Chummeke - haar Britse korthaar - overging, maakte ik het digitale werk ‘Beschermengeltje’, deze foto samen met andere kiekjes van haar poezen kan je terugvinden in 'Spinnende wondertjes'.

 
Kortom een schitterend boekje, een geschenk voor jezelf of een andere poezenliefhebber.😉
Meer gegevens vind je op www.rietkat.be 

Mijn hart is groot als het op dieren aankomt maar uiteraard hou ik heel veel van poesjes, ze zijn dan ook dikwijls het onderwerp van mijn olieverfschilderijen of digitaal werk. Zo gaf ik mijn Tonkinees, Toby, een 2 dimensionale familie. 

 
---
Ode to our fluffy little friends

The recent book of Marguerite Vlielander is not available in English but she wrote another beautiful book ‘Purring Angels’.

I quote :
Cats are wonderful. We can learn so much from them. They show us how to love ourselves and how to look after ourselves. How to live in the present and most importantly…they teach us how to be happy, even if the circumstances are far from purrrfect. Their love, warmth, humour and loyal­ty sooner or later make you want to write a book about them.

I do recommend this lovely book, a gift for yourself or a dear cat lover friend. 

More info : www.rietkat.be (bibliografie)


With respect for all living things,
Monos,

Sunny paradise


 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten