vrijdag 25 januari 2019

Wabi Sabi


De bonsai, het resultaat van veel geduld en perfectionisme, fungeert als metafoor voor deze nieuwe creatie.
Eigenlijk is een bonsai een gewone boom in een lage pot, kunstig geknipt en gesnoeid om de ‘juiste’ vorm te krijgen en te behouden.
Maar ik zou me niet zo goed voelen in die pot, mijn wortels zouden willen doorgroeien ook al zou het dan aan de buitenkant niet meer zo mooi ogen. Daarbij geeft kapotte pot een beetje een Wabi Sabi gevoel, het hoeft allemaal niet zo perfect te zijn… ook ik niet…
Het bladerdek zal er na een tijdje waarschijnlijk ook anders uitzien, net als ik…
Met ouder te worden, voel ik mezelf meer Wabi Sabi, gelukkig blijven mijn blaadjes en worteltjes in alle richtingen groeien😉

Namasté,
Monos
www.monos.be
---
The bonsai, the result of patience and perfectionism, serves as a metaphor for this new creation.
In fact, a bonsai is an ordinary tree in a low pot, artfully cut and pruned to get and maintain the 'right' shape.
But I would not by happy in this pot, my roots would need to grow even though it would not look so nice from the outside. Besides, a broken pot gives a bit of a Wabi Sabi feeling, it doesn’t have to be so perfect ... neither do I ...
The foliage will probably look different after a while, just like me ...
Becoming older, I feel myself more Wabi Sabi, fortunately my leaves and roots continue to grow in all directions 😉

Namasté
Monos
www.monos.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten